באיזה גיל מתחיל גיל המעבר?

מתי מתחיל גיל המעבר

באיזה גיל מתחיל גיל המעבר? כמה זמן נמשך גיל המעבר? מהם התסמינים של גיל המעבר? מה הן אפשרויות הטיפול העומדות בפני נשים בגיל המעבר? לנו יש את התשובות לכל השאלות המאוד חשובות הללו.

טרום גיל המעבר

הסימפטומים של טרום גיל המעבר (גיל הבלות) בעצם מופיעים 3-5 שנים לפני תחילת גיל המעבר. רמות האסטרוגן של האישה מתחילות לרדת והיא מתחילה לחוות תסמינים כגון: יובש בנרתיק, גלי חום, חוסר איזון רגשי, נדודי שינה, שינויים במשקל ועוד.

התקופה הזו נקראית טרום גיל המעבר והיא מסמלת את השלב בו גוף האישה מסיים את היכולת שלו להתרבות. תקופה זו בעצם מסתיימת עם הופעתו של המחזור החודשי האחרון (הווסת האחרונה) – שנה לאחר מכן מתחיל גיל המעבר באופן רשמי.

גיל המעבר הוא בעצם חלק מתהליך ההתבגרות המינית של האישה. לא מדובר במחלה או מצב רפואי בעייתי יוצא דופן. זהו שלב טבעי לחלוטין, המגיע באופן טבעי כשנה לאחר סיומו של המחזור החודשי.

כמה זמן נמשך גיל המעבר?


משך גיל המעבר (מנופאוזה) יכול להשתנות מאישה לאישה. בממוצע תסמיני גיל המעבר לרוב נמשכים כ-4.5 שנים לאחר קבלת הווסת האחרונה של האישה ו-7.4 שנים בסך הכל מרגע קבלת הווסת האחרונה ועד להעלמותם של תסמיני גיל המעבר לחלוטין ותסמיני טרום הופעת גיל המעבר (זאת על פי על פי מחקר שפורסם ב-JAMA).

מהמחקר עולה כי אנשי מקצוע שונים מתחום הבריאות, טוענים כי תסמיני גיל המעבר נמשכים כ-7 שנים. מחקר זה מחזק את הטענות כי קיימים תסמינים לפני גיל המעבר, בשלבים הראשונים שלו ובמקרים מסוימים הוא נמשך גם זמן רב יותר. לדוגמה, על פי מחקרים, יש נשים שגיל המעבר שלהן נמשך 11 שנה.

על פי המחקר, לכ-8 מתוך 10 נשים, יש סימפטומים שונים, לפני ואחרי סיום הופעת המחזור החודשי. הרופאים מתייחסים אל השנה שבין הווסת האחרונה לגיל המעבר כאל טרום גיל המעבר.

על פי מחקרים, גיל המעבר נמשך כל עוד הגוף לא מתאזן. ההתסמינים שחווה האישה הם בעצם תסמינים המופיעים כתוצאה מהתהליך שעובר הגוף, כדי להגיע לאיזון הורמונלי. גוף האישה מפחית את רמות האסטרוגן והפרוגסטרון, בזמן שהשחלות מפסיקות לתפקד אט, אט. תהליך זה גורם להופעתם של כל התסמינים הלא נעימים שחוות נשים, אבל הוא חלק טבעי לחלוטין.

באיזה גיל מתחיל גיל המעבר? תשובה מדויקת יותר:

אז אמרנו שגיל המעבר (מנופאוזה) מוגדר כשלב המתחיל לאחר סיום הווסת האחרונה, אבל נשים עלולות להתחיל לחוות תסמינים גם מוקדם יותר.

על פי האגודה לגיל המעבר, שבצפון אמריקה, הגיל הממוצע של נשים לסיום המחזור ותחילת גיל המעבר בארה”ב – הוא גיל 51 שנים.

יחד עם זאת, טווח גילאים זה לא מדויק ויכול להשתנות. גיל המעבר יכול להתרחש גם מוקדם יותר, כשהאישה בשנות ה-40 לחייה או בשלב מאוחר יותר, כשהיא בסוף שנות ה-50.

הופעת גיל המעבר יכול להיות מושפע גם מניתוח המפחית את תפקוד השחלות או המערכת ההורמונלית של האישה (כמו ניתוח כריתת רחם, שבו מסירים את הרחם, או ניתוח או טיפולים אחרים לסרטן). בנסיבות אלה, תסמינים עשויים להופיע במהירות בשל הליכים כאלה ואחרים שגוף האישה עובר.

סימפטומים של גיל המעבר מתחילים לרוב כשרמות האסטרוגן של האישה מתחילות לרדת. לרוב זה קורה ב-3-5 שנים לפני תחילת גיל המעבר.

גיל המעבר תסמינים:

  • הזעת לילה.
  • הפרעות שינה.
  • גלי חום.
  • שינויים במצב הרוח.
  • הפרעות קשב.
  • נשירת שיער.
  • בריחת שתן.
  • חוסר שליטה ברצפת האגן.
  • עלייה במשקל.
  • ירידה בחשק המיני.
  • מחזור לא סדיר או הפסקת מחזור.
  • יובש בנרתיק.
  • ירידה בפוריות.
  • עייפות יתר.
  • עור דליל.

 

מתי והאם כדאי לפנות לרופא?

בתחילת גיל המעבר כדאי לפנות לרופא להתייעצות כללית. אין זה אומר שהאישה תזדקק לטיפול רפואי כלשהו. כפי שציינו, גיל המעבר הוא לא מחלה. יחד עם זאת, בסביבות גיל המעבר יש צורך בביצוע בדיקות מסוימות (כמו ממוגרפיה, קולונוסקופיה ועוד) וזו הזדמנות טובה להגיע לשיחה עם הרופא. במידה ושמים לב לתופעות יוצאות דופן (כמו דימום מהנרתיק, כאבים יוצאי דופן ועוד) כמובן שתמיד חשוב להתייעץ עם רופא ולהיבדק.

אפשרויות טיפול טבעיות לתסמיני גיל המעבר

  1. בקופות החולים נשים יכולות למצוא מרפאות לטיפול טבעי, המספקות טיפולים טבעיים שונים (כמו דיקור, שיאצו, רפלקסולוגיה ועוד). מדובר בטיפולים בתשלום יחסית סמלי וכדאי לנסות אותם.

  2. טיפול פסיכולוגי הוא גם דרך נפלאה להתמודד עם גיל המעבר, פשוט לשוחח על כל מה שמציק או מכביד בתקופה המבלבלת והמטלטלת הזו. להוריד מהלב, לבכות, לצעוק, לשחרר את הכל.

  3. פעילות גופנית סדירה היא תמיד דרך נהדרת להרגיש טוב יותר, בכל שלב בחיים. ספורט עוזר לנו לשחרר מתחים, לשמור על משקל יציב, ועוד.

  4. שמן קנאביס לנשים, הוא בטח משהו שלא עלה לכן בראש. בגיל המעבר נשים חוות ירידה בחשק המיני ובמצב הרוח. הן חוות יובש בנרתיק, כאבים וגינליים, כאבי שרירים ועוד. בדיוק כאן נכנס לתמונה שמן cbd לנשים, המאושר לשימוש על ידי משרד הבריאות. זהו שמן למריחה, חיצוני בלבד, מיועד להגביר את החשק המיני, להרפות את השרירים ומשמש כשמן סיכה וטבעי.

    למידע נוסף אודות השמן ולרכישה לחצו כאן.

  5. פורמולת צמחי מרפא לנשים בלבד. אם קנאביס לא עושה לכן את זה, אז אולי צמחי מרפא כן. זהו תוסף תזונה, מבוסס 100% צמחי מרפא, המיועד לשיפור מצב הרוח והגברת החשק המיני, לנשים בגיל המעבר, לאחר לידה ובכל אחד משלבי החיים השונים. ונוסיל יכול לאזן את המערך ההורמונלי הנשי באופן טבעי, להחזיר את החשק המיני, החיוך והשקט. ונוסיל היא ויאגרה לנשים, ויאגרה טבעית, שמרימה ומשפרת את הכל, לא רק במיטה.

    למידע נוסף ולרכישה דיסקרטית לחצו כאן.

 

חבילות

הזוג לגבר
עיכוב שפיכה, השהייה בקיום יחסי מין לאורך זמן פלוס כמוסות טבעיות לחיזוק הזיקפה, הערכה המושלמת לגבר שרוצה לחזק את עצמו,…
470
SALE
הזוג הנשי
ונוסיל הכמוסות הטבעיות להגברת החשק המיני + קרם אורגזמה טבעי, משחה להעצמת האורגזמה וההנאה מיחסי מין לאישה (גם הגבר ירגיש…
470
SALE
הזוג הזוגי
כמוסות טבעיות לחיזוק הזיקפה ושמן קנאביס לסקס עוצמתי הן לאישה והן לגבר – במבצע חסר תקדים
470
SALE
שמן קנאביס לסקס במבצע לגבר ולאישה
שמן קנאביס לסקס במבצע לגבר ולאישה
זוג שמנים לגבר ולאשה
זוג שמנים איכותיים על בסיס קנאביס, שמנים לסיכוך ולהגברת ההנאה מקיום יחסי מין הן לגבר והן לאשה, השמן לאשה מעצים…
390
SALE

מוצרים בודדים

ויפאליס - ויאגרה ללא מרשם - ויאגרה טבעית לגבר
ויפאליס – כוח גברא
מדוע לקנות אצלנו? ✅ניסיון טיפולי קליני רב שנים ✅משלוח מהיר ודיסקרטי מיצוי צמחים איכותי בשיטה תקנית ✅ניסיון רב שנים בפיתוח…
340
לונגר פלז'ר - longer pleasure - my shemen
לונגר פלז’ר
הנאה שנמשכת ונמשכת כל הלילה לונגר פלז’ר (Longer pleasure) מאפשר לכם לשדרג את חיי המין עם חוויה ארוכה ושונה ממנה…
230
SALE
ונוסיל - ויאגרה טבעית לנשים
ונוסיל
פורמולת צמחי מרפא להגברת החשק המיני לנשים | 100% טבעי ללא מרשם רופא. איך זה עובד? ונוסיל, הוא מוצר טבעי…
280
שמן אמור - AMOR - שמן סקס לנשים
שמן אמור
שמן קנאביס מעורר הנאה. פיתוח חדשני של שמן סיכה המבוסס, על שמן קנאביס וקומפלקס שמנים אתריים למריחה על איבר המין…
195
SALE
MAXIMON – ספריי השהייה
תרסיס השהייה ומעכב שפיכה איכותי ובטוח לשימוש. ספריי השהייה איכותי על בסיס טבעי ומאושר על ידי משרד הבריאות. באריזת חיסכון…
139
SALE
קרם אורגזמה לאישה - Cannabis Collection - Pleasure Stimulating
קרם אורגזמה מכיל שמן קנאביס
קרם אורגזמה עם שמן קנאביס: מוצר חדשני ומעולה המעניק הגברת ההנאה מיחסי מין, הקרם מכיל שמנים וצמחי מרפא נוספים שמטרתם…
160
פיטלס – תוסף תזונה להרזיה
FITLESS – פיטלס תוסף תזונה לדיאטה טבעית דיאטה טבעית מצמחי מרפא תוסף תזונה מאושר משרד הבריאות להאצת הרזייה שריפת שומנים…
90
טיפטופ לשיער דליל - tiptop - סיבי שיער לשיער
טיפ טופ הפתרון לשיער דליל
יש לכם שיער דליל? בואו ללמוד איך משתמשים ב-טיפטופ: השימוש ב-טיפטופ פשוט מאוד: • מנערים את אריזת טיפטופ. • מפזרים…
150
תפריט
0
    0
    העגלה שלך
    העגלה שלך ריקהחזור לחנות