משקל בהריון: מה חשוב לדעת?

איך עליה מוגזמת במשקל יכולה לסכן הריון? כמה מומלץ להעלות בשבוע בהריון? האם בהריון מרובה עוברים צריך לאכול יותר? ומידע נוסף על משקל בהריון

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
משקל בהריון

במהלך תקופת ההריון נשים מסוימות כמעט ולא עולות כלל במשקלן וחוזרות מהר למשקלן לאחר הלידה, בעוד נשים אחרות סובלות מעליה מוגברת וקיצונית במשקל, שאף עלולה לסכן את ההריון, את העובר ואותן. נשים אשר מעלות יותר מדי במשקל בזמן ההריון גם פעמים רבות מתקשות להיפרד מהקילוגרמים העודפים, שצברו בתקופת ההריון, אפילו שנים לאחר הלידה.

בעבר היה נהוג לחשוב כי בעת הריון צריך לאכול בשביל שניים, אבל מזה שנים רבות ידוע כי לא כך באמת המצב.

קצב העלייה במשקל בהריון משתנה מאישה לאישה והמשקל הרצוי של כל אישה בסיום ההריון תלוי במידה רבה גם בנתוני הפתיחה ומשקלה בתחילת ההריון. נשים מסוימות מתחילות את ההריון בתת משקל או במשקל נמוך יחסית ונשים אחרות מתחילות את ההריון עם משקל עודף.

איך עליה מוגזמת במשקל בהריון יכולה להיות מסוכנת?

מעבר לעובדה שאישה שמעלה הרבה מעבר לרצוי במשקלה בעת ההריון גם תתקשה יותר להשיל את הק"ג העודפים מעליה, הדבר כרוך גם בסכנות בריאותיות שונות בעת ההריון: כגון יתר לחץ דם, סכרת הריון ואפילו היווצרותה של רעלת הריון. הדבר גם מעלה את הסיכון לכך שהעובר שלך יהיה גדול מדי, דבר שלעתים מסבך את הלידה ודורש התערבות של מכשירים ואפילו ניתוח קיסרי.

לכן בטרם תביני כמה ק"ג עליך להעלות בעת ההריון, עליך לחשב את ה-BMI שלך טרם ההריון. פשוט להזין למחשבון משקל רגיל או מחשבון הריון את משקלך וגובהך כפי שהיו בטרם ידעת שאת בהריון.

האם עליה נמוכה במשקל בהריון נחשבת למסוכנת?

בהחלט, נשים שלא עולות מספיק חשופות גם הן לסכנות עבורן ועבור העובר, כגון: רמת סוכר נמוכה לאחר הלידה, בעיות מטאבוליות, עוברים קטנים מדי, לידה מוקדמת ועוד.

לאחר שתקבלי את הנתונים הטרום הריוניים שלך, תוכלי לדעת כמה ק"ג רצוי שתעלי במהלך תקופת ההריון, והרי הם לפניך:

נשים שעל פי ה-BMI שלהן בתחילת ההריון הוא 18 ומטה, צריכות להעלות בעת ההריון בין 12-18 ק"ג.

לעומתן, כאלה שהחלו את ההריון עם BMI ממוצע (הנע בין 19-25) צריכות להעלות בעת ההריון כ-11-16 ק"ג.

הריוניות שהחלו את ההריון עם עודף משקל ו-BMI הנע בין 25-30, לא אמורות להעלות יותר מ-11 ק"ג במהלך כל תקופת ההריון ואף רצוי שיעלו פחות מכך (כ-7-9 ק"ג).

כמה מומלץ להעלות בשבוע בעת ההריון?

קצב עליה תקין אצל נשים רזות הוא כחצי ק"ג בשבוע.

נשים בעלות משקל בינוני יעלו כ-400 גרם.

נשים בעלות משקל עודף צריכות להעלות כ-200-300 גרם בשבוע, רצוי שלא מעבר לכך.

האם הנתונים הללו כוללים את משקל העובר?

המשקל המומלץ לעליה בעת ההריון כולל בתוכו גם את משקלו של העובר (השוקל בממוצע כ-3.400 ק"ג) וגם את משקל השליה (השוקלת כ-650 גרם), גם לשדיים יש משקל עודף בעת ההריון (כ-400 גרם) ולכך תוסיפו גם כ-800 גרם מי שפיר. גם העלייה בנפח הדם והנוזל הבין תאי תורמים לעלייתך במשקל כ-3 ק"ג.

משלק מי השפיר והשליה ייעלמו כבר לאחר הלידה, בעוד צבירת הנוזלים ומשקלו של הרחם יחזרו למשקלם הנורמלי בעת תקופת משכב הלידה (כ-6 שבועות לאחר הלידה).

האם בהריון מרובה הריון צריך לאכול יותר מאשר בהריון רגיל?

ממש לא, בדיוק כשם שלא צריך לאכול בשביל אחד לא צריך לאכול בשביל שניים. כמובן שהגיוני שאישה עם תאומים תעלה כ-3-4 ק"ג יותר מאישה עם הריון של עובר אחד. אבל ההיסטוריה כבר הוכיחה כי ממש אין זה בהכרח וניתן לראות במסדרונות בתי היולדות נשים בהריון תאומים שעלו הרבה פחות במשקלן מאשר נשים הנושאות בבטנן עובר אחד.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

מאמרים נוספים

שמן קנאביס
נשים

שמן קנאביס לחוויה מינית נשית מושלמת

בואו להכיר את "שמן אמור" שמן סיכה חדש לנשים (ולגברים שאוהבים לפנק את בת הזוג). הפיתוח המיוחד מבוסס על שמן קנאביס ותרכובת שמנים אתריים, המיועדים למריחה על איבר המין הנשי. המוצר נועד לשיפור האורגזמה הנשית, לעוררות מוגברת, הקלה ביובש בנרתיק, העצמת תחושת המגע ועוד

קרא עוד »
דיאטה

מהי דיאטה בהתאמה אישית?

האם כל דיאטה מתאימה לכם? סביר להניח שלא. דיאטה בהתאמה אישית היא דיאטה טבעית, המותאמת לכל אדם, לצרכיו ולגופו. בואו להרכיב דיאטה אישית עם תפריט דיאטה אישי מנצח

קרא עוד »

המוצרים שלנו

טיפטופ סופר

טיפטופ - משיער דליל לשיער מלא ובריא...

פיטלס

FITLESS - פיטלס תוסף תזונה לדיאטה טבעית...

ונוסיל

פורמולת צמחי מרפא להגברת החשק המיני לנשים...