מי הם אותם מאכלים בריאים שפוגעים לכם בדיאטה?

קינואה, לחם ללא גלוטן, אורז מלא ועוד… מאכלים רבים נחשבים לבריאים, דיאטטיים ואפילו טרנדיים. אבל חלקם בעצם מאכלים בריאים ומשמינים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

מאכלים בריאים ומשמינים – הפתעה!

הרבה מאוד אנשים רוצים לרדת במשקל, מחפשים דרכים איך לעשות דיאטה מהירה, בונים לעצמם תפריט דיאטה יומי ומשלבים בו מאכלים דיאטטיים ובריאים. עד כאן נהדר. כשעושים דיאטה מהירה או דיאטה או איטית – הדבר החשוב ביותר הוא שהיא תהיה בריאה ומאוזנת. כדי לרדת במשקל ולהישאר בריאים חייבים לשלב בתפריט מזון בריא. אבל מה לגבי מאכלים בריאים ומשמינים? האם לקחתם אותם בחשבון?

ב-40 השנים האחרונות, חלו הרבה מאוד שינויים בתפיסה הנוגעת למה נחשב למזון בריא באמת. בעבר, לדוגמה, טענו שעדיף לאכול פחות שומנים ופחמימות, אבל בשנים האחרונות התזונה הטבעונית נחשבת לבריאה בעיניי הרבה מאוד אנשים, דבר הנוגד לחלוטין את תפיסת העבר. האם חלב בריא או לא בריא? ומה לגבי גבינות? קפה? ביצים? סויה? בקיצור אין לזה סוף.

השינויים הללו מאוד מבלבלים עבור אנשים שבונים לעצמם תפריט דיאטה ורבים לא ממש בטוחים מה כדאי באמת לאכול באופן כללי, על אחת כמה וכמה אם הם בדיאטה.

מה שאנחנו כן יכולים לומר לכם בוודאות, זה שגם אם למזון מסוים ערך קלורי נמוך וגם אם הוא נטול גלוטן או אורגני – אין זה אומר שהוא בהכרח לא משמין. קיימים מאכלים רבים הנחשבים למומלצים לצריכה בדיאטה, שהם כלל לא ידידותיים לתהליך הירידה במשקל. זה בדיוק הזמן והמקום להכיר אותם.

דיאטה ללא תופעות לוואי
דיאטה טבעית וללא תופעות לווי, מחפשים פתרון להרזיה ולתחושת שובע

מי הם אותם מאכלים בריאים ומשמינים שפוגעים לכם בדיאטה?

1. לחם ללא גלוטן – זה שאוכל הוא ללא גלוטן לא הופך אותו בהכרח לדיאטטי. העובדה הזאת נכונה במיוחד בכל הנוגע ללחם, במקום הגלוטן הוא פשוט מעובד בהמון פחמימות אחרות. אוכל ללא גלוטן הוא לעתים קרובות דל מאוד בסיבים ומכיל דגנים מעובדים שמאיצים את רמת הסוכר בדם, לכן האפשרות הטובה ביותר היא לחם מדגנים מלאים.

2. חטיפי גרנולה – אל תבזבזו את הקלוריות שלכם על חטיפי גרנולה/אנרגיה, שהם בסך הכל חטיפים ממותקים, מעובדים ועשירים בסוכרים. במקום חטיפי גרנולה עדיף שתאכלו קצת שקדים או גזרים, שלהם ערכים תזונתיים שהרבה יותר בריאים לגופכם.

3. שמן קוקס – למרות המיתוס שהוא ידידותי לדיאטה ועוזר לירידה במשקל, שמן הקוקס עלול ליצור את הפעולה ההפוכה ולגרום לכם לעלות במשקל (ויש הטוענים שבכמות גדולה הוא גם מאוד לא בריא). במקום שמן הקוקס עדיף להשתמש בחמאת קוקוס, שמכילה שפע של סיבים ופחות שומן למנה. בנוסף ניתן להשתמש בשמן בתרסיס, שנותן שליטה טובה על כמות השמן.

4. דגנים אורגניים – זו אולי נראית כמו בחירה בריאה וחכמה, אבל דגנים אורגניים לא יעזרו לכם לרדת במשקל. בחרו קורנפלקס שעשוי משיבולת שועל או חיטה מלאה – במקום דגנים.

5. חמאת בוטנים דלת שומן – אומנם הערך הקלורי שלה נמוך משמעותית מממרחים אחרים, אבל היא מכילה עדיין כמות גדולה של סוכר ומרכיבים מלאכותיים. אם אתם בדיאטה ולא יכולים לוותר על חמאת הבוטנים, עדיף שתבחרו בחמאת בוטנים שעשויה ללא מלח רגיל והשתמשו מקסימום בכף אחת ביום. כדאי לרכוש חמאת בוטנים אורגנית.

6. פיצה צמחונית קפואה – היא עשויה להיות פחות משמינה מהזמנת פיצה רגילה, אבל היא לא תהיה הגורם לצמצום היקפי המותניים שלכם. במקום לאכול פיצה מעובדת קפואה, הכינו לבד הפיצה בבית, כך תוכלו לשלוט במרכיבים שלה, בסוג הגבינה, בכמות השמן ועוד. אומנם ייקח לכם קצת זמן להכין אותה, אבל הדבר יגרום לכם לרדת במשקל יותר מהר. זה נכון גם לגבי כל יתר המאכלים הקפואים/מוכנים שאתם קונים, שרובם מורכבים מחומרים מעובדים. תמיד עדיף שאתם תכינו את הארוחה שלכם ממש מהבסיס וככה תדעו לשלוט בקלוריות ובמרכיבים.

7. סוכר קוקוס – הוא הרבה פחות מעובד מסוכר רגיל, אבל הוא עדיין מקור לסוכר עודף בגוף. יש הממליצים להשתמש בתחליפים אחרים להמתיק את היום, כמו סטיביה או סוכרזית, אבל בסופו של דבר גם הם לא נחשבים לממש בריאים. לכפית סוכר חום או לבן אין ערך קלורי גבוה כמו שאתם חושבים, לכן לפעמים עדיף פשוט להשתמש בהם, במידה כמובן.

8. קינואה – כן היא בריאה וטובה, אבל היא גם משמינה, ממש כמו כל פחמימה. בכוס קינואה מבושלת מסתתרות להן 200 קלוריות, אז שימו לב כמה אתם אוכלים.

9. תירס – תירס הוא לא ירק – הפתעה! מדובר בדגן. אז תחשבו על זה לפני שאתם מוסיפים אותו לסלט, לפשטידה, לחביתה ולכל ארוחה. ב-100 גרם תירס תמצאו גם 365 קלוריות…

10. אורז מלא – נכון, מדובר במאכל משביע, עשיר בסיבים תזונתיים ובריא. אין ספק גם שעדיף לאכול אורז מלא על אורז לבן. אבל… הוא משמין. ב-100 גרם אורז מלא מבושל יש גם 116 קלוריות ומדובר כאן בכמות לא גדולה בכלל.

שילוב תוסף תזונה לדיאטה טבעית

לסיכום, כאשר עושים דיאטה טבעית ובריאה, לצד תפריט יומי, בריא ומאוזן, כדאי לשקול ליטול גם תוסף תזונה שיכול לסייע לתהליך דיאטה טבעית. פיטלס הוא תוסף תזונה המורכב משילוב ייחודי של צמחי מרפא, שבשילוב עם תזונה נכונה יכולים לספק לכם מענה בריא לשמירה על משקל תקין. שימוש בפיטלס יכול להפחית את החשק למתוק, לאזן את רמת הסוכר בדם, לשפר את תהליך העיכול, להסדיר את חילוף החומרים, להגביר את תחושת השובע ועוד. הפורמולה עשויה מ-100% חומרים טבעיים ומאושרת לשימוש על ידי משרד הבריאות.

דיאטה ללא תופעות לוואי
דיאטה טבעית וללא תופעות לווי, מחפשים פתרון להרזיה ולתחושת שובע
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

מאמרים נוספים

גברים

ויפאליס מידע למשתמש

ויפאליס הוא תוסף תזונה לגברים, מצמחי מרפא, היכול לחזק זיקפה, לעזור לזיקפה חלשה, לחזק כוח גברא ולהגביר חשק המיני. לפניכם מידע למשתמש בויפאליס

קרא עוד »
דיאטה

מהי דיאטה בהתאמה אישית?

האם כל דיאטה מתאימה לכם? סביר להניח שלא. דיאטה בהתאמה אישית היא דיאטה טבעית, המותאמת לכל אדם, לצרכיו ולגופו. בואו להרכיב דיאטה אישית עם תפריט דיאטה אישי מנצח

קרא עוד »

המוצרים שלנו

טיפטופ סופר

טיפטופ - משיער דליל לשיער מלא ובריא...

פיטלס

FITLESS - פיטלס תוסף תזונה לדיאטה טבעית...

ונוסיל

פורמולת צמחי מרפא להגברת החשק המיני לנשים...

ויפאליס כוח גברא

תוסף תזונה טבעי לגבר באישור משרד הבריאות...