אימפוטנציה נפשית: הקשר בין מתח נפשי לבעיות זקפה

מתח נפשי ובעיות זקפה

מהי אימפוטנציה נפשית? האם יש קשר בין בעיות רגשיות, דכאון ומתח נפשי לבעיות זקפה? והאם קיים טיפול פסיכולוגי בהפרעות זקפה? 

בעיות זקפה (אימפוטנציה) הן חוסר יכולת להשיג או לשמור על זקפה למשך מספיק זמן, כדי להצליח לבצע פעילות מינית מספקת. בעיות זקפה משפיעות על כ-52% מהגברים. יחד עם זאת, כל הגברים לרוב יחוו בעיות זקפה, בשלב כזה או אחר במהלך חייהם. מתח נפשי ובעיות זקפה – לחלוטין הולכים ביחד ועלולים לגרום למצב של אימפוטנציה נפשית. מתח יכול להשפיע על תפקודו המיני של הגבר ולגרום לו לבעיות זקפה. כתבה זו עוסקת באופן שבו מתח משפיע על בריאותם הפיזית, המינית והנפשית של גברים. בנוסף נעסוק גם באופן שבו ניתן לשפר את איכות חייהם של גברים המתמודדים עם אימפוטנציה רגשית או אימפוטנציה פסיכולוגית.

אימפוטנציה נפשית (אימפוטנציה רגשית)

מתח נפשי הוא חלק טבעי ממנגנון ההישרדות הביולוגי של האדם. אדם הנמצא במצב לחץ. גופו מגיב על ידי שני הורומונים, המגיבים לאיומים במצבים ומצבי סטרס: אדרנלין וקורטיזול.

אדרנלין (ידוע גם בשמו אפינפרין).זהו הורמון המיוצר בגוף ומופרש על ידי ליבת בלוטת יותרת הכליה. הוא פועל על ידי כך שאנו תמיד מוכנים להגיב לסכנה מידית. לאחר שיא פעולת ההאדרנלין, משתחרר קורטיזול למשך מספר שעות. קורטיזול עוזר לנו להתמודד עם מצבי דחק ומתח כרוני.

מצב של סטרס ממושך, הוא מצב בו אותם הורמונים, שנועדו למנוע סכנה, גורמים לבעיות מתח. לדוגמה: לחץ דם גבוה, מחלות לב וגם בעיות זקפה. מחקר שנערך בעבר, הדגיש את החשיבות שבניהול נכון של מתח ובעיות נפשיות, כדי להתמודד עם בעיות בכוח גברא.

מה הקשר בין אימפוטנציה פסיכולוגית וחרדה?

חרדה – היא מעוררת תגובת לחץ, יכולה להעלות את קצב פעימות הלב, להגביר את לחץ הדם וגם לגרום לנשימה מהירה.

כ-37% מהגברים עם בעיות זקפה, דיווחו גם על בעיות חרדה. חוקרים בתחום, הגיעו למסקנה שהפרעת חרדה משנה את תפקוד מערכת העצבים הסימפתטית, זו האחראית גם על התחלת היווצרותה של הזקפה ושמירה עליה.

הפרעת חרדה כרונית, גורמת לבעיות זקפה ויכולה להיות מורכבת ממצב של אובדן ביטחון מיני. זהו מצב היכול להוביל לדיכאון משני בין היתר.

האם אימפוטנציה יכולה להיות קשורה לטראומה מינית, התעללות או PTSD?

גברים בעלי היסטוריה של התעללות, טראומה או הפרעת דחק פוסט טראומטית (PTSD) – נמצאים בסיכון גבוה יותר לחוות בעיות זקפה. גברים מקבוצה זו, עשויים לחוש אשמה, בושה או קושי עם חשיפת היסטוריה מסוימת הקשורה למקרה של התעללות ו/או טראומה.

חשוב מאוד לעזור להם למצוא איש מקצוע בתחום בריאות הנפש, שיסייע להתגבר על ההתעללות.

האם יש קשר בין זקפה, מתח בעבודה ובעיות כלכליות?

גם בעיות במקום העבודה או קשיים כלכליים גורמים למתח נפשי ולתחושת מצוקה. מצב זה עלול לגרום גם לבעיות זקפה. מחקרים מראים כי חשק מיני עלול לרדת כשאדם מאבד את מקום עבודתו. החשק המיני נפגע פעמים רבות גם כשגבר מתמודד עם מצב כלכלי לא טוב.

האם יש קשר בין דכאון להפרעות זקפה?

נשים בדרך כלל מאובחנות יותר מגברים עם דיכאון. אבל מחקרים מראים כי כשגברים לוקים בדיכאון, יש להם סיכוי גבוה פי ארבע להיות אובדניים מנשים. בנוסף, גברים מתמודדים עם דיכאון לא מאובחן ולא מטופל יותר מנשים.

תסמיני הדיכאון של גברים שונים מתסמיני הדיכאון של נשים. דיכאון אצל גברים בא לידי ביטוי בבהתנהגות תוקפנית, בעצבנות, התהגות אלימה ואפילו מסוכנת. הם נוטים להסתגר ולא להתחבר עם בני ובנות הזוג וגם עם ילדיהם.

אז האם יש קשר בין דכאון להפרעות זקפה? מסתבר שכן. כאשר אדם חווה דיכאון, במוחו מתרחש חוסר איזון כימי של נוירוטרנסמיטורים, כמו סרוטונין ודופמין. מחקרים רבים מדווחים על קשר בין בעיות זקפה וגברים הסובלים מדיכאון בעל תסמינים רבים.

קשה לטפל בבעיות זקפה אצל גברים המתמודדים עם דיכאון. הסיבה – תרופות נוגדות דיכאון, גורמות בעצמן לחשק מיני נמוך, עיכוב שפכה ובעיות זקפה שונות.

בעיות זקפה ובעיות בזוגיות – בעיה כפולה

זה מאוד לא קל, כאשר תסכול ואפילו שנאה וטינה מתפתחים בתוך מערכת יחסים. אותם רגשות משפיעים בקלות גם על בעיות זקפה ועל היווצרותן.

אם אתם חווים קשיים בזוגיות, עליכם לקחת בחשבון שהמתח הזוגי משפיע גם על התפקוד המיני. זה ממש לא אומר שאתם או בני/בנות הזוג אשמים במצב. זה כן אומר שהמצב דורש טיפול ושיקום של הקשר.

חרדת ביצוע – מספיק כישלון אחד

לא חייבים לחוות כישלונות רבים במיטה כדי לסבול מחרדת ביצוע קבועה. מספיקה חוויה אחת טראומטית (כמו שפיכה מוקדמת או חוסר זקפה), כדי שגבר יסבול מחרדת ביצוע וינסה להימנע ממפגשים מיניים. אותו מקרה, עלול לגרום לחרדת ביצוע, שתמנע מהגבר לחוות זקפה בכל פעם שיחזור להתמודד עם סיטואציה דומה.

גברים מסוימים סובלים מחרדת ביצוע גם בגלל שהם משווים את הביצועים שלהם למה שהם רואים בסרטי פורנו. הרצון שלהם לחקות את מה שהם רואים בסרטים, גורם לחרדה, לחוסר יכולת לתפקד ולדימוי עצמי נמוך.

איך מטפלים במתח נפשי ובעיות זקפה?

בעיות זקפה הנגרמות ממתח נפשי משפיעות מאוד על איכות החיים של הגבר – גם מבחינה נפשית וגם מההיבט המיני. הן פוגעות בביטחון העצמי של הגבר, בדימוי שלו, מדכאות, מוסיפות מתח, סטרסט, פוגעות במצב הרוח, באינטרקציות חברתיות ועוד.

אז מה בכל זאת ניתן לעשות?

  1. להפחית את המתח מבחינה פיזית – מומלץ לבצע תרגילי נשימה ולהרפות את השרירים. פשוט לנסות לעשות כל דבר שיפחיות את המתח מהגוף.

  2. לשוחח עם בני/בנות הזוג – חשוב מאוד לשתף את הפרטנרים לחדר המיטות בבעיה. כדאי שיהיה לכם מישהו שתוכלו לדבר איתו ולחלוק איתו. מישהו שתוכלו לעבוד על זה ביחד כצוות, במיטה ומחוץ למיטה.

  3. החיבור החושני חשוב מאוד – חשוב שהמגע יהיה חלק מהיום שלכם, לא רק במיטה. נשיקות, חיבוקים, ליטופים, כל היום שלכם הוא משחק מקדים. מגע עוזר למוח לשחרר אוקסיטוצין, הורמון שיש לו חלק חשוב בקשר, מגע ותחושת עוררות.

  4. בלי סמים ואלכוהול – שימוש בניקוטין, מריחואנה, קפאין ושאר מעוררים, סמים ואלכוהול, יכול להחמיר בעיות בתפקוד המיני.

  5. טיפול פסיכולוגי בהפרעות זקפה – ניתן לפנות לטיפול התנהגותי קוגנטיבי (CBT) כדי להתמודד עם בעיות אין אונות הנובעות ממקור רגשי.  במסגרת הטיפול מקבלים כלים שעוזרים ללמוד איך להתמודד עם הקושי, שהוא בעצם סימפטום לבעיה רגשית הקשורה למין. לומדים לשנות דפוסי חשיבה והתנהגות. 

  6. לטפל בגוף וגם בנפש – בצעו פעילות גופנית באופן קבוע. חשוב לשמור על זרימה טובה של הדם בגוף, על לב בריא וכלי דם תקינים (הקשורים גם הם לזקפה תקינה). בנוסף שמרו גם על הנפש. הקפידו ללכת לטיפול אצל איש מקצוע, פסיכולוג, פסיכיאטר או מטפל זוגי. כל טיפול אצל אדם שיכול להוריד מכם את הנטל המכביד על הנפש שלכם. חשוב לדבר, להתייעץ, לטפל בבעיות המציקות לכם. יש לטפל במצוקה הנפשית והרגשית, בחרדות ובדיכאון. חשוב להתמודד עם כל דבר שעלול להפריע לתפקוד שלכם בחדר המיטות ובחיים.

  7. תנשמו ותירגעו – מומלץ שתבצעו פעילויות המרגיעות את הגוף והנפש. כדאי לנסות טיפולים כמו: יוגה, טנטרה, טאי צ’י, עיסויים, טיפול CBT ועוד.

  8. השתמשו בתוסף תזונה לגברויאפליס הוא תוסף תזונה מיוחד לגבר. זוהי ויאגרה טבעית ללא מרשם רופא, המאושרת לשימוש על ידי משרד הבריאות. זוהי פורמולה 100% טבעית, המיוצרת תחת תנאי הייצור הקפדניים ביותר. המומחים של ויפאליס יודעים מצות באופן מקסימלי את האפקטיביות של צמחי מרפא. מדובר בתוסף תזונה היכול לגרום לזרימה טובה יותר של הדם אל הפין, להגביר את הזקפה ולחזק אותה. המוצר יכול לאזן את ההורמונים הגבריים ולשפר את התשוקה. ויפאליס בעל ניסיון טיפולי רב שנים והוא מגיע עד לבית הלקוח במשלוח מהיר ודיסקרטי.

    למידע נוסף אודות ויפאליס ולרכישה – לחצו כאן

חבילות

הזוג לגבר
עיכוב שפיכה, השהייה בקיום יחסי מין לאורך זמן פלוס כמוסות טבעיות לחיזוק הזיקפה, הערכה המושלמת לגבר שרוצה לחזק את עצמו,…
470
SALE
הזוג הנשי
ונוסיל הכמוסות הטבעיות להגברת החשק המיני + קרם אורגזמה טבעי, משחה להעצמת האורגזמה וההנאה מיחסי מין לאישה (גם הגבר ירגיש…
470
SALE
הזוג הזוגי
כמוסות טבעיות לחיזוק הזיקפה ושמן קנאביס לסקס עוצמתי הן לאישה והן לגבר – במבצע חסר תקדים
470
SALE
שמן קנאביס לסקס במבצע לגבר ולאישה
שמן קנאביס לסקס במבצע לגבר ולאישה
זוג שמנים לגבר ולאשה
זוג שמנים איכותיים על בסיס קנאביס, שמנים לסיכוך ולהגברת ההנאה מקיום יחסי מין הן לגבר והן לאשה, השמן לאשה מעצים…
390
SALE

מוצרים בודדים

ויפאליס - ויאגרה ללא מרשם - ויאגרה טבעית לגבר
ויפאליס – כוח גברא
מדוע לקנות אצלנו? ✅ניסיון טיפולי קליני רב שנים ✅משלוח מהיר ודיסקרטי מיצוי צמחים איכותי בשיטה תקנית ✅ניסיון רב שנים בפיתוח…
340
לונגר פלז'ר - longer pleasure - my shemen
לונגר פלז’ר
הנאה שנמשכת ונמשכת כל הלילה לונגר פלז’ר (Longer pleasure) מאפשר לכם לשדרג את חיי המין עם חוויה ארוכה ושונה ממנה…
230
SALE
ונוסיל - ויאגרה טבעית לנשים
ונוסיל
פורמולת צמחי מרפא להגברת החשק המיני לנשים | 100% טבעי ללא מרשם רופא. איך זה עובד? ונוסיל, הוא מוצר טבעי…
280
שמן אמור - AMOR - שמן סקס לנשים
שמן אמור
שמן קנאביס מעורר הנאה. פיתוח חדשני של שמן סיכה המבוסס, על שמן קנאביס וקומפלקס שמנים אתריים למריחה על איבר המין…
195
SALE
MAXIMON – ספריי השהייה
תרסיס השהייה ומעכב שפיכה איכותי ובטוח לשימוש. ספריי השהייה איכותי על בסיס טבעי ומאושר על ידי משרד הבריאות. באריזת חיסכון…
139
SALE
קרם אורגזמה לאישה - Cannabis Collection - Pleasure Stimulating
קרם אורגזמה מכיל שמן קנאביס
קרם אורגזמה עם שמן קנאביס: מוצר חדשני ומעולה המעניק הגברת ההנאה מיחסי מין, הקרם מכיל שמנים וצמחי מרפא נוספים שמטרתם…
160
פיטלס – תוסף תזונה להרזיה
FITLESS – פיטלס תוסף תזונה לדיאטה טבעית דיאטה טבעית מצמחי מרפא תוסף תזונה מאושר משרד הבריאות להאצת הרזייה שריפת שומנים…
90
טיפטופ לשיער דליל - tiptop - סיבי שיער לשיער
טיפ טופ הפתרון לשיער דליל
יש לכם שיער דליל? בואו ללמוד איך משתמשים ב-טיפטופ: השימוש ב-טיפטופ פשוט מאוד: • מנערים את אריזת טיפטופ. • מפזרים…
150
תפריט
0
    0
    העגלה שלך
    העגלה שלך ריקהחזור לחנות